زيارت حضرت امام رضا عليه‏السلام در تمام اوقات خصوص ايام

متبرکه از جمعه و اعياد مذهبي و مواليد و وفيات و شهادت ائمه اطهار فضيلت دارد - در اوقات شريفه که به آن حضرت اختصاص دارد فضيلتش بيشتر است:
مانند: 11 ذيقعده (به قولي 11 ذيحجه - 11 ربيع‏الاول - 2 رجب) مولود مسعود آن حضرت - 23 ذيقعده (بعضي روز وفات آن حضرت دانسته‏اند) - 25 ذيقعده دحوالارض - روزهاي چهارشنبه - در تمام ماه رجب افضل است - 6 ماه رمضان ولايتعهدي - شهادت به اختلاف 21 ماه صيام - 28 - 17 - 14 - آخر ماه صفر نقل شده است.

بندگي بر در مردان خدا دين من است‏
خاک راه همه عالم شدن آئين من است‏
طوطيائيست عجب خاک ره اهل نظر
که به دو روشني چشم جهان‏بين من است‏
گر به سگ‏باني اين در بپذيرند مرا
بنده گاه ره حق غايت تمکين من است‏
_ مروج الاحکام‏
بندگي بر در دربار رضا دين من است‏
رفتن خاک ره زائرش آئين من است‏
شکر لله که مقيمم سر کوي شه طوس‏
مهر وي نقش به اين سينه‏ي بي‏کين من است‏
خاکروبي در بارگه آن شه دين‏
باعث مغفرت کرده‏ي ننگين من است‏
برندارم ز گدائي درش هرگز دست‏
چون گدائيش دواي دل غمگين من است‏


منبع:كتاب معارف رضويه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: